Tworzenie własnego bloku
Stworzymy "nowy" kamień!
1. Musisz zrobić nowy plik o nazwie BlockExample.java w katalogu src.
2. Struktura takiego pliku jest taka:
- Kod:
-
package net.minecraft.src;
import java.util.Random;
public class BlockExample extends Block
{
public BlockExample(int i, int j)
{
super(i, j, Material.rock);
}
public int idDropped(int i, Random random)
{
return 0;
}
}
3. Teraz trzeba dodać ten blok do Minecraft'a tak, żeby gra o tym wiedziała. W tym celu należy otworzyć Block.java.
4. Powinna pojawić się cała masa deklaracji zmiennych w dolnej części wszystkich deklaracji dodaj nową linijkę:
- Kod:
-
public static final Block example;
5. Poniżej deklaracji powinieneś zobaczyć inicjalizacje tych zmiennych, czyli tak jakby ich właściwości. Aby nadać je twojemu blokowi dodaj:
- Kod:
-
example = (new BlockExample(92, 1)).setHardness(1.5F).setResistance(10F).setStepSound(soundStoneFootstep);
Przykład tworzy "nowy" kamień, więc:
BlockExample (92, 1) tworzy nowy blok. Pierwszy numer jest identyfikatorem bloku - musi być niepowtarzalny, druga liczba jest identyfikatorem graficznym bloku, w tym przypadku jest taki sam, jak kamień.
setHardness (1.5F) - wytrzymałość (jak długo trwa niszczenie bloku)
setResistance (10F) - "ochrona" przeciwpożarowa, czyli wytrzymałość przed ogniem
setStepSound (soundStoneFootstep) - dźwięk chodzenia po bloku
Gratulacje! Z powodzeniem stworzyłeś nową klasę bloku! Aby korzystać z tego bloku należy go zespawnować. Można to zrobić za pomocą komendy:
- Kod:
-
/give 92